tisdag 13 maj 2008

NYA tag till ett sundare liv!

Idag har jag bestämt mig! jag ska bli piggare och orka mer! Det hänger helt ihop med hur mycket man rör sig.... Så idag börjar jag med att i någorlunda snabb takt promenera i 45min.... dricka mycket och äta ordentligt... jag är en slarva och hoppar oftast över lunchen.... glämmer helt enkelt bort att äta när jag sysslar med något,,,, Så nu ska jag bli piggare och få bort de där små extra kilona som jag inte trivs med gillar inte når magen hänger utanför. tycker inte att jag kan skylla på att jag fött barn längre nu när den lille fyller 12 hahaha... visst jag vill inte vara trådsmal, bara lite lagom. Men just nu trivs jag inte... vill ner typ 2-5 kilo tror jag allt är ju inte fett har ju lite muskler här och där LOL.... mest magen som irriterar mig... (ett mått på att man har för fet mage är när folk frågar om man är gravid LOL)

Jag provar herbalifes näringsprodukter i samma veva för att se om det kan hjälpa... sanningen är den att jag redan efter några dagar känner att jag orkar mer och blir inte så slö framåt kvällen.. kan bero på sommarvärmen och vår känslor oxå hehehe... kommer att uppdatera lite här...

okej start vikt 78 kilo på 170 lång (lite övervikt där altså....) BMI på 27 "lite för mycket"...
byter ut 1 måltid om dagen till en näringsdrink och proteinpulver... (känner mig faktiskt inte så hungrig som jag trodde och inget sötsug...) men det har jag inte så ofta ,fast jag gillar godis hehe

Hoppas att jag nu när jag ändrar på så mycket i mitt liv att jag ska klara av att sluta röka oxå...
ha det gott och tänk på att man mår bara så bra som man vill.. man kan bara ändra på sig själv...

Inga kommentarer: